יום רביעי, 5 ביולי 2017

סופ"ש מנוחה ופינוקים במלון יערים

היי מה שלומכם?
אתם מחפשים איך לחגוג אירועים זוגיים, חופשה שקטה ומפנקת או סתם סופ"ש להירגע מהשגרה המלחיצה? יש לי המלצה על מקום שמתאים לכל זה! ומבטיחה אתם לא תתאכזבו ורק תודו לי על כך :)

לפני כשבועיים התארחתי במלון יערים השוכן בקיבוץ מעלה החמישה בפסגת ההר בדרך לירושלים. זהו היה סופ"ש של חגיגה עבורי מפני שבאותו הבוקר סיימתי שיעור אחרון בלימודים לאחר 7 שנות לימודים במכללה למנהל שיצאתי בתום התקופה הזו עם תואר ראשון במדעי התנהגות, תואר שני במנהל עסקים ותזה בשיווק בהתהוות, לכן אין חגיגה טובה יותר מסופ"ש מרגיע ומהנה במלון. אז אספתי את אמא שלי איתי ונסענו לסופ"ש כייפי ומפנק!

הדרך למלון קצרה ומהירה, למרות שחשבתי שיקח לנו הרבה יותר זמן, טעיתי ולקח לנו ממרכז הארץ בסביבות 30-40 דקות. המלון משקיף על אבו גוש והרי ירושלים והנוף משגע!
למעשה עד 1937 בכלל לא היה שם באזור כלום, עד שהגיעו בני נוער מפולין והחליטו להקים ולבנות עם מטרה של בנייה וחקלאות של האזור וזה גם מה שהציל אותם מידי הגרמנים. בנובמבר הלכו 5 נערים לנטוע וביום הזה הם לא חזרו- הם נרצחו וב1938 הוחלט להקים את מעלה החמישה על שמם של הנרצחים. כיום המלון שייך לבעלות פרטית של האחים נקש.
המלון בראשית דרכו בשנות החמישים והשישים שימש כבית "הבראה" אבל לאחר שיפוצים ושינויים כיום הוא בית מלון בוטיקי מיוחד שמרגישים בו אווירה פסטורלית עם אוויר ההרים, אווירה נינוחה ושקטה וללא ספק יחס חם ומחבק מכל הצוות של המלון. קיימים במלון כ-200 חדרים במספר אגפים במלון שמציעים חוויה שונה לפי סטייל החדר.
המלון כל כך יפה עם מלא מוצרי אמנות, מקומות יפים ודברים שמאד משדרגים את נראות המלון
כשהגענו למלון חיכה לנו בופה מפנק עם שלל מתוקים ופירות שימתיקו לנו את השהות במקום ושנתחיל עם בילוי במלון כמו שצריך ועם חיוך רחב ומלבב.
חוץ מהפירות שהוצעו, לא יכולתי לאכול כלום (צליאק...) כשהשף של המלון- עלא שמע זאת ישר הבטיח לפנק. הוא ציין שיכין עבורי מנה מפנקת שלא אשאר רעבה :) כשהגיעה הצלחת לא האמנתי לפינוק ולהשקעה, חשבתי באמת לקבל משהו צנוע וקטן ולא ציפיתי! וההפתעה היתה ענקית :)
לאחר מכן עלינו לחדר שלנו והנוף מבעד לחלון הדהים אותנו ולא האמנו כמה יפה המדינה שלנו ואיזה נוף משגע משתקף מהחדר שלנו.
לא עברו מספר דקות וכבר נקראנו לסדנה של הכנת חומוס אסלי של אבו גוש שהעביר של המלון- עלא עוואדלה. הסדנא היתה מרעננת, כייפית ולמדנו להכין חומוס טעים ביותר!

מתכון לחומוס אסלי מאבו גוש

מצרכים:
כוס גרגרי חומוס
כוס טחינה גולמית
חצי כוס לימון סחוט
שתי כוסות מים קרים
כפית כמון
כפית מלח
2 שיניי שום
ומעט פטרוזיליה ופלפל חריף לפי איך שאוהבים

אופן ההכנה:
צריך להשרות את גרגרי החומוס 24 שעות במים
לאחר מכן לבשל אותם שעה שלמה על אש נמוכה
אחרי שהגרגרים התבשלו לקרר אותם על השיש
אחרי שהם קרים לשים את גרגירי החומוס בבלנדר ולהוסיף שום, כמון, לימון סחוט, מלח, פטרוזיליה, מים קרים וטחינה גולמית. לערבב בבלנדר עד לקבלת עיסה חלקה.

שיהיה בתאבון!
לאחר מכן התפנקו בארוחת צהרים חלבית משגעת, מלאת כל טוב. מי שלא עוקב אחרי ולא יודע אני חולת צליאק והרבה פעמים במסעדות או בבתי מלון אני מתקשה למצוא את עצמי ולמצוא מאכלים שאני יכולה לאכול בבטחה ושאני אוהבת, בגלל שאני גם אלרגית לעוד כמה מאכלים ובכלל קשה לי באוכל כי לא אוהבת כל דבר.
אבל מלון יערים הפתיע אותי ובגדול! הכמויות של האוכל ללא גלוטן שהיו והמגוון הרחב של מנות שיכולתי לאכול היו כל כך רבות והרגשתי שנחתתי בגן עדן. הליווי של השף עלא והאכפתיות שלו כלפיי, בכל ארוחה הוא ליווה אותי ועבר איתי והסביר לי כל מנה ומנה מה אני יכולה לאכול ומה לא ודאג שתמיד אהיה מרוצה.
לאחר כל האוכל שאכלתי הרגשתי שאני זקוקה למנוחה קלה והפעם לא הייתי לחוצה כמו שהגענו והסתכלתי סביבי בחדר. החדר מעוצב כל כך יפה ומציע פינוקים רבים: יין, פיצוחים וסושי פירות. קומקום, קפה וכמו כן יש מקרר קטן לאחסן שתייה קרה שתהיה למהלך כל היום.
המיטה ענקית ומלכותית ורכה שכיף לישון בה, חדר האמבטיה עם מקלחת כפולה וענקית והכל כל כך מפנק ונוח. חלוקים, מגבות וסבונים נעימים שכיף להתפנק איתם.
כשנכנסתי למיטה לשנ"צ לא רציתי לצאת, אבל נקראנו לקפה ועוגה ומי אני שאוותר ?! :)
בשעה 16:00 המלון מציע לכל האורחים פינוק של קפה ועוגה ושהגעתי ללובי ששם היה האירוח נדהמתי! לא קיבלנו שם קפה ועוגה - אלא קיבלנו חצי מטבח של מתוקים וכל האורחים התפנקו במגוון עוגות, עוגיות, פירות, גלידות והפתעות.
בכל שעות היום יש במלון שלל אטרקציות ופעילויות שמעבירות לנו את הזמן במלון בכיף ובנועם. המלון מדי חודש מציע סופ"ש תרבות שהקונספט ארץ ישראל עם מוסיקה, הרצאות והרבה כיף. אנחנו היינו בסופ"ש מלא וגדוש בפעילויות.
לאחר הפינוק של הקפה ועוגה נכנסו להרצאה מרתקת "הקומדיה הישראלית בתיאטרון", הרצאה מלווה בשחקנים.
כשהסתיימה ההרצאה הלכנו שוב לאכול, אבל היי רק אכלנו וכבר אוכלים שוב? אני חושבת שבסופ"ש הזה עליתי כמה קילוגרמים מרוב הפינוקים והאוכל שהיה. באף מלון לא אכלתי כל כך הרבה והבטן לא קירקרה לרגע. 
אורחת ערב בשרית עם מגוון בשרים, דגים ותוספות וכמובן קינוחים. פרט חשוב לגביי המלון שהוא כשר ולכן האוכל כולו נעשה לפי כניסת שבת וגם דתיים יכולים לבוא ולהתארח ללא חשש והטעם של האוכל פשוט מושלם!
לאחר הארוחה נהנינו בשירה בציבור עם גבי ברלין על טהרת שירי ארץ ישראל משנות ה30 ועד שנות ה80. את השירים של השנים המוקדמות יותר אני פחות הכרתי אבל אמא שלי כל כך נהנתה ושמחתי. לקראת השירים של שנות ה80 שבתקופה זו נולדתי התחלתי להכיר ולשר גם :) גבי ברלין הרים שם שירה בציבור איכותית, מהנה ומשמחת.
קישור לחלק מהשירה והכיף שחווינו - לחצו כאן 
הערב הסתיים וחשבתי לעצמי זהו ההפתעות הסתיימו להיום, אך טעיתי! בחדר חיכתה לנו הפתעה של כריות לילה טוב עם שוקולדים שבהחלט סגרו את היום בהנאה ובחיוך ענק על השפתיים!
בוקר שבת הגיע ועם הרבה מצב רוח קמתי מהמיטה לארוחת בוקר קלילה וטעימה.
לאחר מכן המשכתי בסיור מודרך בקיבוץ מעלה החמישה והקיבוץ כל כך יפה! למדנו על המורשת וההיסטוריה של הקיבוץ, על הסיפור מאחורי הקלעים של המקום. ביקרנו ברפת וראינו את חליבת הצהריים. ממעלה ההר אפשר לראות את הר אדר, את גדר ההפרדה של 67, את קטנה ובידו ומהאופק אפילו את רמאללה.
בין לבין אפשר ליהנות בבריכה מקורה וגם בריכה חיצונית (הבריכה החיצונית בימי הקיץ), ספא עם מגוון טיפולים מפנקים, חדר כושר להוריד את כל האוכל של המלון ויש הרבה!, הרצאות, טיולי אופניים ועוד. אפילו הרבה מקומות מנוחה בחוץ או בפנים לקרוא ספר, לקשקש או סתם ליהנות מהנוף.

בצהריים נערכה סדנת שף נוספת להכנת בקלאווה בנוסח אבו גוש בניצוחו של השף עלא ובן דודו מוחי ולא רק שלמדנו להכין בקלוואה, אלא גם כנאפה, קדאיף ועוד.
מתכון לבקלאווה נוסח אבו גוש
מצרכים לבצק:
500 גרם קורנפלור
750 גרם קמח
12 גרם מלח
50 גרם סוכר
70 סמ"ק שמן
800 סמ"ק מים (להוסיף לפי הצורך)

מצרכים לסירופ:
1 כוס מים
2 כוסות סוכר
מיץ לימון מחצי לימון
מי ורדים

בנוסף המצרכים:
פיצוחים שאתם אוהבים כגון: שקדים, אגוזים, פיסטוקים ואפילו קוקוס
את הפיצוחים בשביל טעם מעולה מומלץ לערבב עם אבקת קינמון, ניתן להוסיף גם רסק תפוחים
אופן ההכנה:
לקחת את כל החומרים של הבצק ולערב, להוסיף  מים לפי הצורך, עד לקבלת בצק אחיד.
לרדד את הבצק עד שיהיה בעובי דק ולחתוך אותו לריבועים, עיגולים או מה שרוצים. להניח בפנים את המילוי ולסגור את הבצק בשלל האופציות שתרצו.
להכניס לתנור שחומם מראש ל- 200 מעלות, למשך כ10-15 דקות, עד שהבצק מזהיב
להוציא וליצוק מעל את הסירופ שהוא קר.
הבקלוואה מוכנה לאכילה, בתאבון!
בזמן שהייתי בסדנא, לא יאמן אבל הגיע לי משלוח מפנק עד החדר של הבקלוואה ועוד פינוק רחצה נחמד שלפני היציאה מהמלון חנכתי אותו :)
שעות אחר הצהריים הגיעו והביקור במלון מתחיל להסתיים, היה לנו סופ"ש מלא וגדוש בפעילויות. מפנק ברמה אחרת שלא הכרתי, מלא אוכל ללא גלוטן ויחס מדהים של כולם! כל אנשי הצוות פינקו, חייכו ותמיד היו קשובים לכל דבר. אני כל כך ממליצה על המלון ואם אתם מחפשים מקום שקט וליהנות בו באווירה נינוחה ונעימה. ולא כמו בשאר בתי המלון שכל
המשפחות צורחות ומעצבנות. זה המקום המושלם לכך!
לכן בשבילכם קוראים יקרים שלי סידרתי לכם קוד קופון 23617 בתוקף עד סוף דצמבר 2017. כשאתם מזמינים את החופשה שם תגידו את הקוד ותיהנו מההנחה!

קישור לאתר של המלון: לחצו כאן
קישור לפייסבוק של המלון: לחצו כאן

תעשו חיים ותספרו איך היה :)
אוהבת רותם 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה